Köpvillkor

Köpguide

Alla beställningar som görs på denna hemsidan administreras av EuroFlorist Sverige AB och inte av blomsterbutiken. Vid frågor kring din beställning skall du kontakta EuroFlorist, mail: info@euroflorist.se eller tel: 040-602 00 20

1. Klicka på en blomma
2. Fyll i mottagaren
4. Fyll i dina egna uppgifter och betala
5. Ordern bekräftas via epost och blommorna är nu på väg.

Frakt tillkommer med 99 kr

Våra blommor
De aktuella priserna anges under respektive bild och bilden som visas motsvarar storleken “elegant”. På alla inrikesordrar ingår moms med 25% och frakt på 99 kr tillkommer på blomsterbeställningarna. 5 kronor av totala blomstervärdet går till emballage och packning.

Sekretess
EuroFlorist behandlar all information konfidentiellt. Beställarens uppgifter måste vara korrekt ifyllda då vi kan behöva komma i kontakt med personen. EuroFlorist lämnar inte ut några uppgifter till tredje part utan att ha fått tillstånd från beställaren själv. För mer information läs vår Privat Policy.

Orderbekräftelse
När beställningen är klar får du en bekräftelse på din skärm och därefter skickas även en orderbekräftelse till din e-post.

Produktbeskrivning
Vi strävar efter att de levererade blommorna skall motsvara produktbilderna, men avvikelser kan förekomma beroende på tillgänglighet på orten och i butiken.

Leveranstider
Vi garanterar leverans samma dag inrikes om beställningen görs före kl.12:00 måndag-fredag och före kl.11:00 lördag. Vi kan dock inte garantera leverans på söndagar och helgdagar. Blommorna kan komma att levereras dagen innan eller följande vardag om inget annat anges på beställningen. På många orter har vi möjlighet att erbjuda leverans samma dag även om beställningen görs efter kl. 12:00. När du fyller i orten på din beställning och fortfarande kan välja samma leveransdag så betyder det att det finns butiker kvar med bud den dagen. Har sista budet gått så går det inte att välja leverans med dagens datum. Tidpunkten för leverans kan variera då butikerna har olika avtal med budfirmorna. Leverans sker oftast mellan 8:00-21:00 på vardagar och 9:00-18:00 på lördagar. EuroFlorist kan inte garantera tidspassning men försöker givetvis tillgodose eventuella önskemål. Begravningsbeställningar måste vi ha minst 3 arbetsdagar innan för garanterad leverans.

Kontoret är stängt söndagar och helgdagar. Under dessa dagar är kontoret obemannat.

Leveranssäkerhet
Beställaren har fullt ansvar för att mottagaruppgifterna är fullständiga och korrekta, eventuella felleveranser eller leveransförseningar ersättes ej i dessa fall. Ej angiven portkod räknas som ofullständig adress.
Butiken ringer oftast före leverans och leverans sker då först efter kontakt med mottagaren. I vissa fall kan butiken ringa mottagaren dagen innan leverans för att bl.a. säkerställa adressen och att mottagaren finns på plats. Om beställda blommor ej levererats på angiven dag, har kunden rätt att häva köpet, under förutsättning att korrekta uppgifter om mottagaren lämnats samt att mottagaren fanns tillgänglig för att ta emot blommorna.

Leveranssätt
Blommorna körs ut med bud till mottagaren, förutom till ett fåtal mindre orter och byar i Sverige där enda möjliga leveranssättet är att skicka med buss eller färja. I vissa fall kan mottagaren aviseras om blommorna och därefter hämtar mottagaren dessa själv i blomsterbutiken. I de fall då mottagaren hämtar blommorna själv får de även blommor för fraktkostnaden.
Leveranser med buss sker inte under lördagar och helgdagar.

Betalning och säkerhet
Du kan betala med kreditkort och säkerheten vid betalning på vår hemsida är högsta möjliga. Du måste vara 18 år för att kunna beställa hos EuroFlorist.

Om du inte är nöjd
Vänligen kontakta butiken som har levererat blommorna (se på omslagspappret för butiksnamn eller adress) angående reklamationen snarast efter leveransen. Om du vidare har problem, kontakta EuroFlorist. Ångerrätt gäller för ej utnyttjad tjänst, och måste meddelas oss i god tid före valt leveransdatum. EuroFlorist följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist. Som konsument kan man kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) om man känner sig osäker i sitt fall: tel 08-508 860 00, eller besök deras hemsida www.arn.se.

Falska beställningar
Alla bedrägerier och falska beställningar polisanmäls.

Övrigt
Allt material som laddas hem från hemsidan sker på egen risk.
Vi behandlar e-mail och order under våra öppettider (Måndag-Fredag 09:00-18:00, Lördag 09:00-13:00).